Vanliga frågor


Swiftr är all träning i ett och samma medlemskap! Som medlem får du tillgång till alla studios och anläggningar i hela Sverige som vi samarbetar med. Detta ger dig möjligheten att utforska nya träningsformer varje dag och hitta just din favorit. Ladda ner appen, registrera dig och börja träna!

I många fall har du tillgång till 100% av utbudet hos våra partnerstudios, men det kan finnas vissa begränsningar. För att ta del av vad du som Swiftr-medlem har tillgång till hos respektive studio går du in på studions profil på vår hemsida eller i vår app. Utbudet kan också variera något under terminen.



När du kommer till studion checkar du alltid in genom att skanna Swiftrs QR-kod med appen. Qr-koden finns synligt placerad inne i studion. Visa upp din elektroniska entrébiljett för personalen. Glöm inte att du måste vara online för att kunna checka in. Läs mer om incheckningar här

Varje studio kan besökas obegränsat antal gånger per månad om inget annat anges på studioprofilen.

Du kan ha fem bokningar parallellt.

Du hittar alla klasser under menyn Klasser och bokar in dig genom att klicka på ”Boka klass”. Alla klasser behöver bokas i förväg.

På de anläggningarna märkta med ”drop in” kan du fritt träna på under ordinarie öppettiderna utan att förboka - det är bara att gå dit och checka in som vanligt.

Du avbokar en klass genom att gå in under Mina bokningar och välj "Avboka klassen".

Du kan avboka din träning senast tre (3) timmar innan klassen startar. Om du missar att avboka en klass eller inte checkar in på din bokade klass kommer du att hindras från att göra nya bokningar och från att frysa medlemskapet i 14 dagar. Du kan dock fortfarande träna drop-in. Du kan även välja att låsa upp möjligheten till att boka in dig på klasser igen för 150 kr. Detta gör du här

Ja, om klassen är fullbokad kan du välja att ställa dig på klassens väntelista. Om en plats sedan blir ledig kommer du att automatisk bli inbokad och få en notis om detta senast 3 timmar innan klassen startar, efter det upphör väntelistan att gälla. Viktigt är att du avbokar din plats i väntelistan om du inte kan delta, då du annars får en missad bokning. (finns från app ver 2.4.1)

Kontrollera din internetanslutning – du måste vara online för att kunna checka in. Om det mot förmodan ändå inte fungerar kan du i appen under menyn ”checka in” klicka på lilla hjälpknappen i högra hörnet. Där ser du en fyrsiffrig kod som du istället kan uppge till personalen. Denna kod återfinns även på webbsidan i menyvalen Min profil och Mina bokningar.

Skicka ett mejl till hello@swiftr.app så gör vi vad vi kan för att möta dina önskemål.

Ja! Du bjuda in en vän att testa på ett pass gratis. Dessutom får du 100 kr rabatt för varje vän som blir medlem. Så här gör du:

  1. Gå in på klassen i appen som ni vill gå på tillsammans och klicka på "Bjud med en vän"
  2. Klicka på den gröna knappen och skicka länken till din vän via valfritt medium
  3. Din vän får instruktioner och skapar själv upp ett provkonto via vår app. Därefter kan ni träna tillsammans och ni båda checkar in på passet som vanligt med QR-koden!

  1. Dela din vän-länk (finns i appen under "Konto") genom att klicka på den gröna knappen.
  2. Din vän får också 100 kr rabatt första månaden genom att skapa ett Swiftr-konto via din länk och följa instruktionerna.
  3. Du får automatiskt 100 kr rabatt för varje kompis som blir medlem hos oss, förutom vänner att träna tillsammans med!



Unlimited (1049kr/mån), obegränsad träning och 90 dagars frysning åt gången.
Unlimited 365 (849kr/mån), obegränsad träning och 50 dagar frysning per år. Bindningstid 12 mån.
Light (599kr/mån), 5 träningstillfällen per medlemsmånad.
Gemensamt för alla medlemskap är att du inte behöver betala någon startavgift och att du kan träna på samtliga av våra studios! Alla medlemskap förnyas automatiskt varje månad.

Ditt medlemskap startar så fort du har registrerat dig som medlem och angivit dina kortuppgifter. Undantaget är om du anger ett senare startdatum och medlemskapet blir då aktivt den dagen du valt.

Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap hos Swiftr, så länge du inte har bindningstid. Detta gör du genom inställningarna i Min profil i appen. Tänk på att medlemskapet måste avslutas eller frysas 2 dagar före starten av nästkommande betalningsperiod för att undvika att medlemskapet förnyas automatiskt.

I appen, gå till Konto -> Inställningar -> Mitt medlemskap -> Frys mitt medlemskap. Medlemskapet pausas då direkt. Sedan anger du det datum du vill aktivera medlemskapet igen. Minsta tid att frysa är sju dagar och efter sju dagar kan du själv ändra startdatum på medlemskapet i appen om du önskar det.
Betalar du via faktura eller förmånsportal, mejla hello@swiftr.se med start- och slutdatum för din önskade frysning så hjälper vi dig med detta.

Unlimited kan du frysa upp till 90 dagar åt gången.
Unlimited 365 kan du frysa upp till 50 dagar/år.
Light går inte att frysa.

När du fryser ditt medlemskap sparar du ett saldo, inte dagar. Dvs om du har 10 dagar kvar av din nuvarande medlemsmånad så motsvarar det 1/3 av ditt månatliga saldo. Om du fryser det med 10 dagar kvar till nästa betalning får du alltså motsvarande saldo i rabatt när du väljer att starta medlemskapet igen.

Vi använder Stripe, en världsledande extern leverantör av betalningstjänster. Vi lagrar ingen information om dina kortuppgifter. All kortinformation krypteras och skickas direkt till Stripe. Du kan betala ditt medlemskap via Visa, Mastercard eller American Express.

I appen hittar du alla dina kvitton, gå till Konto -> Inställningar -> Mitt medlemskap -> Kvitton.

Då har vi lösningen till dig! Vi erbjuder dig upp till en kostnadsfri månad hos oss på Swiftr så att du direkt kan komma igång med flexibel träning hos alla våra studios. Mejla hello@swiftr.app med ett bevis på din kvarvarande bindningstid/uppsägningstid så hjälper vi dig att komma igång. Fulla villkor hittar du här



Självklart! Vi kan antingen göra en fakturalösning åt dig eller så kan du gå via Benify, Wellnet, Lessmore och ePassi
Hör gärna med din arbetsgivare hur just du ska göra eftersom olika arbetsgivares rutiner skiljer sig och exempel på olika sådana är olika förmånsportaler eller att du köper själv och lämnar in kvitto. Kontakta oss på hello@swiftr.app så hjälper dig att komma igång med ett medlemskap!

Kontakta oss på hello@swiftr.app så hör vi av oss kring hur vi kan erbjuda den bästa lösningen till er.



JJa, vi erbjuder 10% rabatt på alla medlemskap. Kontakta oss genom hello@swiftr.app och bifoga det underlag som krävs så återkommer vi med en unik rabattkod.
Student: Bifoga ett foto av ett giltigt student-ID.
Senior/+65 år: Bifoga ett fotot på giltig ID handling.
FAR: Bifoga intyg på ett giltigt FAR recept.



Hittar du inte svaret på din fråga?


Kontakta oss på hello@swiftr.app så hjälper vi dig!