Vanliga frågor


Om Swiftr

Vad är Swiftr?

Swiftr är träningsmedlemskapet som ger dig tillgång till massor av träningsstudios i toppklass. Som medlem får du varierad träning och möjligheten att utforska nya träningsformer och hitta just din favorit. Våra partnerstudios är utvalda med yttersta omsorg baserat på deras kunskap, kvalitet och dedikerade personal. Du registrerar dig som medlem här och anger dina kortuppgifter - sedan är det bara att ladda ner appen och börja träna!

Varför Swiftr?

Swiftr är alternativet för dig som vill träna varierat utan att behöva kompromissa med varken pris eller kvalitet. Med ett medlemskap hos oss är du inte bunden till en specifik studio eller träningsform - perfekt för dig som reser eller vill variera dig. Dessutom har det aldrig varit lättare att upptäcka nya träningsformer!

Finns Swiftr som app?

Ja, absolut! Än så länge kan man checka in och se kommande bokningar i appen. Vi jobbar aktivt med att utöka appens funktioner med klassbokning + utforska studios.
Hämta i Appstore eller Google play.

Medlemskap

Var kan jag använda Swiftr?

Som medlem hos Swiftr får du tillgång till träning på alla våra studios. Vi arbetar ständigt med att skapa samarbeten med nya spännande partners så att du som medlem kan uppleva ett ännu större utbud av frihet och flexibilitet i din träning.

Hur många besök kan jag göra på varje anläggning?

Varje studio kan besökas obegränsat antal gånger per månad, om inget annat anges på studioprofilen.

När börjar mitt Swiftr-medlemskap gälla?

Ditt medlemskap startar så fort du har registrerat dig som medlem och angivit dina kortuppgifter. Därefter är det bara att börja träna!

Förnyas mitt medlemskap automatiskt?

Ja, ditt medlemskap förnyas automatiskt månadsvis.

Hur byter jag lösenord?

Under menyvalet ”min profil” kan du klicka på Byt lösenord.

Jag har glömt mitt lösenord – vad gör jag?

Inga problem! Gå till glömt lösenord och ange din e-postadress. Därefter skickas ett mejl med instruktioner.



Träning

Hur gör jag när jag kommer till studion?

När du kommer till studion checkar du alltid in genom att scanna Swiftrs QR-kod, som finns synligt placerad inne i studion. Detta gör du via Swiftrs app som du laddar ner på Appstore eller Google play. Visa upp din entrébiljett för personalen. Glöm inte att du måste vara online för att kunna checka in.

Hur många bokningar kan jag ha parallellt?

Du kan ha obegränsat antal bokningar parallellt.

Hur bokar jag in mig på en klass?

Du hittar alla klasser under menyn Klasser och bokar in dig genom att klicka på ”Boka klass”.

Du kan även drop in-träna, alltså friträna i gymfaciliteterna, på de anläggningar märkta med ”drop in”. För drop in-träning krävs ingen förbokning utan det är bara att gå dit och checka in som vanligt.

Hur avbokar jag en klass?

Du avbokar en klass genom att gå in under Mina bokningar och välj "Avboka klassen".

Vad gäller vid avbokning av en klass?

Du kan avboka din träning senast fyra timmar innan klassens början. Om du missar att avboka klasser inom denna tidsram tre gånger under en månad så hindras du från att genomföra bokningar för resten av månaden. Du kan dock träna drop in resten av månaden. DU kan även välja att låsa upp möjligheten till att boka in dig på klasser igen för 200kr. Detta gör du under "Boka träning"

Kan jag gå på en klass utan bokning?

För att kunna delta på klasser ledda av instruktör krävs en bokning. Sök fram den klassen du vill delta på och välj "Boka klass". Vid drop in behövs ingen bokning. I båda fallen checkar du in genom att scanna Swiftrs QR-kod.

Hur vet jag att klassen är på min nivå?

Nivån på klassen finns angiven i klassbeskrivningen. Då ingen nivå är angiven så innebär det att alla kan delta. Vissa studios kräver en obligatorisk introduktionskurs vid ett eller flera tillfällen för nya besökare. För de studios som berörs av detta står detta angivet respektive studios informationstext.

Klassen jag vill gå på är fullbokat, finns det en väntelista?

Inte ännu, men vi jobbar på att erbjuda den funktionen.

Vad gör jag om QR-koden inte fungerar?

Kontrollera din internetanslutning – du måste vara online för att kunna checka in. Om det mot förmodan ändå inte fungerar så kan du i appen under menyn ”checka in” klicka på lilla hjälpknappen i högra hörnet. Där ser du en fyrsiffrig kod som du istället kan uppge till personalen. Denna kod återfinns även på webbsidan i menyvalen Min profil och Mina bokningar.

Saknar du en specifik partnerstudio eller träningsform?

Skicka ett mail till hello@swiftr.se så gör vi vad vi kan för att möta dina önskemål.



Betalning och priser

Vad kostar ett medlemskap på Swiftr?

Swiftr erbjuder två typer av medlemskap, anpassade för att passa just dig.

Gemensamt för de båda medlemskapen är att du kan träna på samtliga av våra studios och att de är helt utan bindningstid och startavgift!

Hur pausar eller avslutar jag mitt medlemskap?

Du kan närsomhelst avsluta och pausa ditt medlemskap hos Swiftr. Detta gör du genom att ändra inställningarna i Min profil. Tänk på att medlemskapet måsta avslutas eller pausas 2 dagar före starten av nästkommande betalningsperiod för att undvika att medlemskapet förnyas automatiskt. Vill du pausa medlemskapet görs detta här. Där kan du även aktivera medlemskapet igen.

Hur hanteras mina kortuppgifter?

Vi använder Stripe, en världsledande extern leverantör av betalningstjänster. Vi lagrar ingen information om dina kortuppgifter. All kortinformation krypteras och skickas direkt till Stripe. Du kan betala ditt medlemskap via Visa, Mastercard eller American Express.



Företag

Har ni några erbjudanden för mig som företagskund?

Kontakta oss på hello@swiftr.se så hör vi av oss kring hur vi kan erbjuda den bästa lösningen till er.

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag?

Självklart! Swiftr finns på Benify, Wellnet, Actiway och Lessmore.
Är ditt jobb inte anslutet? Kontakta oss på hello@swiftr.se så hjälper vi dig.