Vanliga frågor


Medlemskap

Vad är Swiftr?

Swiftr är ett nytt sätt att träna, där du som medlem får access till ett brett utbud av väl utvalda träningsstudios. Du ges därmed tillgång till en varierad träning samt möjlighet att utforska nya träningsformer och hitta just din favorit. Du registrerar dig som medlem, anger dina kortuppgifter och bokar enkelt in dig på klasser på vår hemsida. Sedan är det bara att börja träna. Priset är beroende av vilket av våra två medlemskap du väljer - gemensamt för de båda medlemskapen är att de är helt utan bindningstid och startavgift!

Varför Swiftr?

Swiftr är alternativet för dig som vill träna varierat utan att behöva kompromissa med varken pris eller kvalitet. Med ett medlemskap hos oss är du inte bunden till en specifik studio eller träningsform, perfekt för dig som reser eller vill variera dig. Dessutom har det aldrig varit lättare att upptäcka nya träningsformer!

Var kan jag använda Swiftr?

Som medlem hos Swiftr får du tillgång till träning på alla våra studios. Vi arbetar ständigt med att skapa samarbeten med nya spännande partners så att du som medlem kan uppleva ett ännu större utbud av frihet och flexibilitet i din träning.

Hur många besök kan jag göra på varje anläggning?

Varje studio kan besökas obegränsat gånger per månad, om inget annat anges.

När börjar mitt Swiftr-medlemskap gälla?

Ditt medlemskap startar så fort du har registrerat dig som medlem och angivit dina kortuppgifter. Då är det bara att börja träna!

Förnyas mitt medlemskap automatiskt?

Ditt medlemskap förnyas automatiskt månadsvis. Vill du pausa medlemskapet görs detta här. Där kan du även aktivera medlemskapet igen.



Träning

Hur gör jag när jag kommer till studion?

När du kommer till studion visar du upp din personliga incheckningsnyckel, bestående av fyra siffror eller bokstäver. Denna hittar du i menyvalen Min profil och Mina bokningar.

Hur många bokningar kan jag ha parallellt?

Du kan ha obegränsat antal bokningar parallellt.

Hur bokar jag in mig på en klass?

Du bokar in dig på en klass genom att klicka på "Boka klass" eller "Drop in" på den träning du vill genomföra. Tillgängliga klasser och dropinträning hittar du i menyn på Våra studios eller Boka träning.

Hur avbokar jag en klass?

Du avbokar en klass genom att gå in under Mina bokningar och välj "Avboka klassen".

Vad gäller vid avbokning av en klass?

Du kan avboka din träning senast fyra timmar innan klassens början. Om du missar att avboka klasser inom denna tidsram tre gånger under en månad så hindras du från att genomföra bokningar för resten av månaden. Du kan dock träna drop in under tiden.

Kan jag gå på en klass utan bokning?

För att kunna delta på klasser ledda av instruktör krävs en bokning. Sök fram den klassen du vill delta på och välj "Boka klass". Vid drop in behövs ingen bokning. I båda fallen anger du din incheckningsnyckel för personalen när du anländer till studion. Denna hittar du i menyvalen Min profil och Mina bokningar.

Hur vet jag att klassen är på min nivå?

Nivån på klassen finns angivna i klassens beskrivningen. Då ingen nivå är angiven så innebär det att alla kan delta. Vissa studios kräver en obligatorisk introduktionskurs vid ett eller flera tillfällen för nya besökare. För de studios som berörs av detta står detta angivet respektive studios informationstext.

Klassen jag vill gå på är fullbokat, finns det en väntelista?

Inte ännu, men vi jobbar på att erbjuda den funktionen.



Betalning och priser

Vad kostar ett medlemskap på Swiftr?

Swiftr erbjuder två typer av medlemskap, anpassade för att passa just dig. Unlimited. För 690 kronor per månad får du träna obegränsat på samtliga av våra studios med begränsningen fyra gånger per studio och månad, om inget annat angetts. Light. För 490 kronor per månad får du fem träningstillfällen och kan välja mellan samtliga av våra studios med begränsningen fyra gånger per studio och månad, om inget annat angetts.

Hur pausar eller avslutar jag mitt medlemskap?

Du kan närsomhelst avsluta och pausa ditt medlemskap hos Swiftr. Detta gör du genom att ändra inställningarna i Min profil. Tänk på att medlemskapet måsta avslutas eller pausas 2 dagar före starten av nästkommande betalningsperiod för att undvika att medlemskapet förnyas automatiskt.

Hur hanteras mina kortuppgifter?

Vi använder Stripe, en världsledande extern leverantör av betalningstjänster. Vi lagrar ingen information om dina kortuppgifter. All kortinformation krypteras och skickas direkt till Stripe. Du kan betala ditt medlemskap via Visa, Mastercard eller American Express.



Företag

Har ni några erbjudanden för mig som företagskund?

Kontakta oss på hello@swiftr.se så hör vi av oss kring hur vi kan erbjuda den bästa lösningen till er.

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag?

Självklart! Kontakta oss på hello@swiftr.se så hjälper vi dig. Har du önskemål om en specifik träningsform eller anläggning för oss att partna upp med? Skicka ett mail till hello@swiftr.se så gör vi vad vi kan för att möta dina önskemål.